Nick

Nick

Friday, January 28, 2011

AKU BENCI (Koleksi Sajak Peribadi)

AKU BENCI 

Aku benci
Manusia kejam dan jumud
Setiap detik mengundang malang
Dengan nafsu kian memuncak
Berpeleseran kiri kanan
Dengan nafsu semakin muak
Berkepit berpegangan tangan

Aku benci
Dunia tanpa kesedaran
Remaja terlalu bebas
Melangkah ke alam gelap
Kabur,hitam,malap dari kesucian
Seks bebas menjadi sandaran
Ekoran mengejar keseronokan
Tong sampah, longkang dan tandas
Menyaksikan peristiwa kejam
Menyayat hati menggoncang perasaan
Setiap insan yang bergelar hamba Tuhan

Aku benci
Mana tidaknya
Bayi tak berdosa terampai seksa
Bayi tak berdosa terkorban jiwa
Namun apakan daya
Perbuatan dusta manusia hina
Punca angkara derita merana

Wajah tua itu tidak berkata lagi
Wajah tua itu tidak bersuara lagi
Yang tinggal hanya penyesalan
Mengharap kalbu yang dimamah nafsu
Berhenti rakus melaknati kesucian
Kerana anak adalah anugerah terindah
DariNya yang Maha Kuasa

Sedarlah wahai Teman
Berpeganglah pada bicara suci
Jitukan iman dengan ketakwaan
Yakinlah pada dirimu sendiri
Nescaya bertemu kesempurnaan yang azali


Nukilan: Nixckson Ningkan Gundi, Universiti Malaysia Sabah

No comments:

Post a Comment